Ebook panduan lengkap haji dan umrah edisi eksklusif

Ebook panduan lengkap haji dan umrah edisi eksklusif



 Siapa yang mesti dapatkan ebook ini ?

  
Golongan yang ingin dan bakal melaksanakan ibadah Haji 
& Umrah
Golongan yang mencari dan ingin memantapkan maklumat 
mengenai ibadah Haji & Umrah
Golongan professional dalam apa jua bidang yang mahukan
 rujukan mengenai ibadah Haji & Umrah
Golongan yang mementingkan persediaan awal
Golongan yang ingin mendapatkan motivasi untuk 
meningkatkan semangat melaksanakan ibadah Haji & Umrah
Golongan yang inginkan pengetahan berbahasa Arab
 di dalam perjalanan menunaikan ibadah Haji & Umrah
Seseorang yang terdorong untuk menunaikan kewajipan 
dan tanggungjawabnya sebagai umat islam
Seseorang yang mengharapkan keberkatan hidup dan 
ganjaran yang hebat


Atau Sesiapa Sahaja Yang INGIN MENIMBA ILMU Sebenarnya!



Apa kandungan ebook ini 

Anda akan diberikan kefahaman sebenar mengenai konsep Ibadah Haji & Umrah serta cara-cara pelaksanaannya yang terperinci dengan gaya bahasa santai dan mudah difahami.
 
Anda akan mempelajari doa-doa yang digunakan untuk melaksanakan Ibadah Haji & Umrah dalam konteks pembelajaran Bahasa Arab yang mudah serta mendapat kefahaman menyeluruh mengenai doa-doa yang dibaca. 
 
Pengetahuan mengenai Ibadah Haji & Umrah anda akan bertambah dan persediaan dari segi ilmu, minda, fizikal dan mental anda akan bertambah mantap.
 
Anda dapat menjiwai Ibadah Haji & Umrah melalui kisah-kisah teladan dan pengalaman yang dipaparkan serta menjadi panduan berguna untuk anda melakukan Ibadah Haji & Umrah dengan sepenuh jiwa dan ketaatan serta semagat membesarkan kekuasaan dan keagungan Allah.
 
Anda dapat mempelajari dan mempraktikkan asas-asas berkomunikasi di dalam Bahasa Arab serta dapat digunakan semasa perjalanan anda melaksanakan Ibadah Haji & Umrah dan boleh dijadikan asas untuk mempelajari ilmu-ilmu yang lain. 
 
Anda dapat merungkai segala permasalahan yang timbul ketika melaksanakan Ibadah Haji & Umrah melalui paparan soal-jawab yang memberikan keyakinan untuk anda melaksanakannya tanpa keraguan.

Oleh yang demikian, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk menyebarkan ilmu pengetahuan ibadah Haji & Umrah dan Bahasa Arab kepada anda semua, khususnya kepada seluruh umat islam di Malaysia untuk kita sama-sama menambah ilmu di dada serta membuat persediaan dari segala aspek mental dan fizikal yang mana seterusnya akan menjadi bekalan untuk kita di kemudian hari!. 

Lihat "Testimonil Khas" Dari Mereka Yang Telah Membaca Ebook Saya Ini...

 
  
"Penerangan yang disampaikan di dalam ebook ini amat mudah difahami dan seolah-olah amat dekat dengan hati saya, ia benar-benar dapat menyentuh dan melembutkan hati sesiapa sahaja yang membacanya, bahasanya yang ringkas tetapi menarik membuatkan saya seronok membacanya. Selain itu, saya dapat belajar berkomunikasi bahasa arab melalui doa-doa dan ayat-ayat mudah".

Aishah binti Jamuri, Johor Bahru Johor, 52 tahun


JANGAN TUNGGU LAGI, dapatkan ebook ini di  
Panduan haji umrah.com (Klik )




 Siapa penulis :


Saya adalah Pensyarah Bahasa Arab di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Johor, Kampus Segamat. Berpengalaman berkhidmat sebagai Pensyarah Bahasa Arab di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). Berkelulusan Ijazah Sarjana Pengajian Bahasa Moden dari Universiti Malaya dan Ijazah Sarjana Muda Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari Univerisiti Al al-Bayt Jordan. Selalu dijemput untuk berceramah mengenai Hal Ehwal Umat Islam dalam pelbagai bidang termasuk ibadah, ekonomi islam, sejarah, kekeluargaan, motivasi dan isu-isu semasa. 

Saya tidak mendakwa diri saya sebagai pakar, tetapi saya tahu apa yang diingini oleh orang-orang Melayu Islam di Malaysia. Yang paling penting, saya tahu modul dan kaedah pengajaran ilmu-ilmu pendidikan Islam serta sistem pembelajaran Bahasa Arab yang praktikal dan boleh difahami dengan mudah oleh rakyat Malaysia dan boleh digunakan untuk tujuan komunikasi dalam perjalanan Ibadah Haji & Umrah. Ini kerana saya telah berpengalaman mengajar Pendidikan Islam dan Bahasa Arab selama 12 tahun kepada umum. Segala apa yang saya usahakan ini juga sebenarnya adalah untuk memenuhi permintaan ramai dan tanggungjawab saya untuk menyebarkan pengetahuan ini kepada seluruh rakyat Malaysia, tidak sekadar di Institusi Pengajian Tinggi sahaja. 

Untuk memperkukuhkan diri dengan ilmu ibadah serta gabungan ilmu tersebut dengan asas penguasaan Bahasa Arab, anda perlu melengkapkan dan memantapkan diri dengan pengetahuan asas yang boleh menyentap dan menyentuh emosi dan keyakinan melalui pendekatan yang paling mudah. Cara mempelajarinya pula adalah melalui orang yang berpengalaman, dan tahu segala aspek tentang pengetahuan ini. 
Yang Benar
 

USTAZ ABD RAHMAN BIN JAMAAN
Selasa, 4 Ogos, 2015  





Nak artikel terkini ? masukan email anda kat bawah Dari : zuan
Print PDF
Next
« Prev Post
Previous
Next Post »

Copyright © 2015. zuwankb - All Rights Reserved | Template Created by Kompi Ajaib Proudly powered by Blogger